5/5 - (3 امتیاز)

وکیل خانواده کسی است که در تمامی امور مربوط به دعاوی خانواده قادر به اقامه دعوا باشد. این دعاوی خانواده می‌تواند شامل طلاق، طلاق توافقی، نفقه، مهریه، حضانت، جهیزیه، اجرت‌المثل ایام زناشویی و غیره باشد. وجود یک وکیل خانواده در کنارتان، به شما کمک می کند تا روند قانونی مسائل حقوقی شما بسیار راحت‌تر طی شود و دیگر شما نگران مسائل حقوقی خود نخواهید بود. وکیل خانواده مجاز می‌باشد تا زمانی که پرونده در جریان است به موکلین خود مشاوره‌های لازم را بدهد.

این روزها و به خاطر پیچیده‌تر بودن دعاوی خانوادگی، داشتن یک وکیل خانواده در زندگی ضروری است. این امر باعث می‌شود وقتی شما با مشکلی روبرو می‌شوید، وکیل در کوتاه‌ترین زمان و به صحیح‌ترین روش، مشکل شما را حل کند.

 

چه موقع شما به فکر مشاوره با وکیل خانواده می افتید؟

وقتی شما با مشکلات خانوادگی روبرو شده‌اید سریعا به دنبال یک وکیل خانواده می‌گردید و این امرسبب می‌شود بدون تحقیق وکیل خود را انتخاب کنید و ممکن است نتیجه آن چیزی که شما انتظار دارید، نشود. به همین علت است که داشتن یک وکیل خانواده برای هر یک از خانواده‌ها ضروری است چرا که باعث می‌شود مشکلات خانوادگی به درستی رفع شود. در زمان صرفه جویی می‌شود و جلوی هزینه‌های اضافی را می‌گیرد.

همانطور که اشاره شد، برای مسائل و مشکلات خانوادگی نمی‌توان به هر وکیلی اعتماد کرد. زیرا هر وکیلی در یک شاخه از حرفه خود تخصص دارد و در حوزه تخصص خود می‌تواند شما را به نتیجه مطلوب برساند. برای رفع مسائل خانوادگی، شما باید با یک شخص مانند وکیل خانواده تماس بگیرید. ایشان می‌تواند با مشاوره‌های تخصصی در زمینه خانواده از نظر قانونی و روحی به شما کمک کند. اگر شما می‌خواهید که در هر زمان و شرایطی یک وکیل به شما مشاوره دهد، می‌توانید یک وکیل یا صرفا یک وکیل خانواده را استخدام کنید، تا بتوانید علاوه بر جلسات دادگاه و طی روند محاکمه، حتی در زمان‌هایی که نیاز به صحبت و مشورت با کسی دارید به وکیل خود تکیه کنید.

همیشه در انتخاب وکیل خانواده خیلی تحقیق کنید تا بتوانید با اعتماد به او و خیالی آسوده وکالت کارهای خود را به ایشان بسپارید.

مهمترین دعاوی خانواده

نفقه:

نفقه زوجه شامل همه نيازهاي متعارف و متناسب با وضعيت خانوادگی و اجتماعی زن می‌باشد. این نیازها از قبيل مسکن، البسه، غـذا، اثاث منزل، هزينه‌هاي درماني و بهداشتي و نيز خدمتکار در صورت عادت يا احتياج به دلیل مریضی که شوهر موظف است همه آنها را متناسب با وضعيت زن فراهم کرده و در اختيار او قرار دهد. فقط در ازدواج دائم نفقه مطرح می‌شود و زن هنگامي مي‌تواند نفقه مطالبه کند که از شوهر خود تمکين کرده باشد. در نکاح موقت زوج موظف به پرداخت نفقه نیست، مگر اینکه ضمن عقد موقت شرط کرده باشند.

 نفقه زن به وضعیت مالی او مربوط نیست، اگر زن وضعیت مالی خوبی هم داشته باشد باز می‌تواند از شوهرش طلب نفقه کند و برای وصول آن در دادگاه خانواده یا شورای حل اختلاف بستگی به میزان آن می‌تواند اقامه دعوا نماید. طلب نفقه زن حتی در صورت ورشکستگی یا فوت شوهر و عدم کفایت اموال شوهر، از بین نمی رود و نسبت به بقیه طلبکاران ارجعیت دارد.

 

مهریه:

یکی از بحث برانگیزترین مباحث دعاوی خانواده، بحث مهریه هست و در کشور ما، به دلیل نوسان قیمت سکه و طلا، همیشه حواشی زیادی داشته است. براساس ماده 1082 قانون مدنی، مهریه حقی است که به مجرد عقد برای زن در نظر گرفته می@شود و زن هر زمان که بخواهد می‌تواند آن را مطالبه کند. مهریه توسط زن تعیین می‌شود و می‌تواند مالی مانند سکه، پول نقد، اموال غیرمنقول مثل خانه یا همچنین اموال غیرمادی مانند آموزش فن یا حرفه‌ خاصی به زن باشد. البته در کشور ما عموما سکه به عنوان مهریه تعیین می‌شود و در تعیین موارد دیگر، بهتر است دارای ارزش و اعتبار منطقی و معقولی باشد. برای اطلاع دقیق از قوانین مربوط به مهریه، شما می‌توانید از یک وکیل خانواده باتجربه مشاوره دریافت کنید.

 

طلاق:

 طلاق به معنای، پایان قانونی یک ازدواج است که به دنبال آن، هم زن هم مرد دارای حق و حقوقی هستند که قانون برای هر کدام از آن‌ها تعیین کرده است. بنابر ماده 1143 قانون مدنی کشورمان، طلاق به دو نوع تقسیم می شود:

طلاق رجعی، طلاق بائن
  • در طلاق رجعی، بعد از جدایی ودر مدت عده، مرد می‌تواند به زن رجوع کند.
  •  در طلاق بائن درخواست طلاق از طرف زن است و بعد از صدور حکم طلاق مرد حق رجوع به زن را ندارد. رابطه زوجین به کل و برای همیشه قطع می‌شود.

لازم به ذکر است که مدت عده در عقد دائم سه ماه و در عقد موقت برابر45 روز است. همچنین اگر زوجه باردار باشد عده او با به دنیا آمدن بچه پایان می‌یابد، اگر اگر این زایمان چند روز یا لحظه بعد از طلاق باشد.

 

طلاق از طرف مرد:

براساس ماده 1133 قانون مدنی حق طلاق با مرد است. زوج بدون هیچ دلیل موجهی و هر زمان که مایل باشد، می‌تواند درخواست طلاق را به دادگاه ارائه دهد. عدم موافقت زوجه تاثیری در حکم طلاق ندارد و فقط مدت زمان دادگاه را طولانی می‌کند.

طلاق از طرف زن:

درخواست طلاق از طرف زن یکی از سخت‌ترین نوع طلاق‌ها می‌باشد. در قانون مدنی مواردی آمده است که تنها در صورت وجود یکی از آنها در زندگی مشترک، زن می‌تواند درخواست طلاق کند. این موارد شامل غیبت زوج، داشتن وکالت طلاق، نپرداختن نفقه، عسر و حرج زوج می‌باشد. در بقیه موارد مطرح کردن درخواست طلاق از طرف زوجه یکی از زمانبرترین پرونده‌هاست. بهتر است برای صرفه جویی در زمان و رسیدن به نتیجه مطلوب اینگونه پرونده‌ها از طرف وکیل خانواده به دادگاه ارائه شود.

 

طلاق توافقی:

طلاق توافقی به طلاقی گفته می‌شود که زوجین در مورد مهریه، نفقه، اموال و حضانت فرزندان و غیره به توافق می‌رسند. این توافقنامه در رای دادگاه تاثیرگذار می‌باشد و قابلیت اجرا شدن را دارد. در این نوع طلاق زوجین می‌توانند برای خود وکیل انتخاب کنند و از حضور در تمام مراحل طلاق خودداری کنند. وکیل خانواده بهترین گزینه برای این نوع وکالت‌ها می‌باشد.

مدارک لازم برای طلاق توافقی:
  • کارت ملی زوج و زوجه
  • شناسنامه زوج و زوجه
  • عقدنامه یا سند ازدواج ( اگر سند ازدواج گمشده باشد می‌توانند به دفترخانه محل عقد مراجعه کنند و کپی آن را بگیرند.)

حضانت:

براساس قانون مدنی، وقتی پدر و مادر یک فرزند، از هم جدا می‌شوند تا 7 سالگی حضانت فرزند با مادر است. بعد از آن حضانت فرزند را به پدر می‌دهند. بعد از اینکه حضانت به پدر داده شد مادر می‌تواند برای دیدن فرزندش وقت بگیرد. فرزند بعد از رسیدن به سن بلوغ (پسر در 15 سالگی و دختر در 9 سالگی) از سن حضانت خارج می‌شود و بعداز این سن فرزند می‌تواند، خودش تصمیم بگیرد که با مادر زندگی کند یا پدر. در صورت فوت پدر حضانت فرزند به مادر تعلق می‌گیرد مگر اینکه دادگاه تشخیص دهد که دادن حضانت به مادر به صلاح کودک نیست. اگر پدر و مادر هر دو فوت شده باشند حضانت با جد پدری و سپس با یکی از خویشاوندان  کودک می‌باشد.

آیا طلاق توافقی بدون حضور زن و شوهر امکان پذیر است؟

بعد از اینکه زن و شوهر در مورد همه موارد به توافق رسیدند و تصمیم نهایی خودشان را برای قطع زندگی مشترک گرفتند هرکدام از طرفین می‌توانند به یک وکیل خانواده مراجعه و ایشان را به عنوان وکیل خود انتخاب کنند. وکیل طرفین با حضور در دادگاه و ارائه مدارک لازم درخواست طلاق زوجین را مطرح می‌نماید.

 

ویژگی ها و خصوصیات یک وکیل خانواده :

داشتن تخصص و دانش حقوقی بالا، یکی از خصوصیات مهم در انتخاب یک وکیل خانواده خوب، است. یک وکیل خانواده بایستی دانش کافی در امور قانونی و حقوق خانواده داشته باشد و از لحاظ عملی نیز با روند طرح شکوائیه در دعاوی خانواده، نحوه پیگیری و اعتراض به نتیجه رای و سایر مسایل عملی در این زمینه آگاهی داشته باشد.

وکیل خانواده متخصص، روند قانونی دادگاه را به طور صحیح و از مسیر درست طی می کند. با وجود یک وکیل با تجربه، شما می توانید مسائل پیچیده را به سهولت حل کنید و تصمیمات درستی در دعاوی خانواده بگیرید. با وجود ایشان مطمعنا شما مشاوره‌های درستی دریافت خواهید کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های شخص وکیل، رازداری و حفظ اسرار موکل هست. اخلاق حرفه ای ایجاب می‌کند که اسرار موکل را تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران قرار ندهد. اما در مواقعی وکیل خانواده برای دادن اطمینان به شما، مجبور است تا مثال‌های از پرونده‌اش بیاورد که در این شرایط بهتر است بدون ذکر نام و هویت اشخاص مثال بزند.

وکیل بعد از مطالعه و بررسی پرونده و جلسه مشاوره باید با صداقت تمام در مورد نتیجه کار صحبت کند. اگر برای پرونده کاری امکان‌پذیر نیست و به نتیجه لازم نمی‌رسد، نباید صرفا بخاطر دریافت هزینه، قول بیهوده به موکل بدهد. نتیجه پرونده را همانطور که می‌بیند به موکل اطلاع رسانی کند و لزومی ندارد که صد در صد قول برنده شدن در دعاوی را به موکل بدهد.

وکیل خانواده متبحر ابتدا اقدام به میانجی‌گری و سازش بین زوجین کرده و در صورت عدم سازش اقدام به ارائه دعوا می‌کند. با مشاوره تخصصی و بسیار دقیق، پرونده شما را با بهترین نتیجه، در کمترین زمان ممکن به پایان می‌رساند.

وکیل خانواده در وهله اول پرونده را مطالعه و بررسی می کند و از لحاظ قانونی درصد موفقیت پرونده را به اطلاع موکل می‌رساند. اگر احتمال موفقیت یک پرونده بسیار کم باشد از قبول آن پرونده خودداری می‌کند. چرا که شرافت یک وکیل متخصص خانواده این اجازه را به او نمی‌دهد که به خاطر دریافت حق الوکاله از گفتن حقیقت امتناع کند.

چرا باید وکیل خانواده داشته باشیم؟

در حال حاضر داشتن وکیل خانواده، یک ضرورت است. با وجود ایشان، شما در صورت مواجه با هرگونه مسئله حقوقی و برای کسب آگاهی لازم و رسیدن به نتیجه، بدون فشار روحی و روانی، مشاوره‌های تخصصی و لازم را دریافت می‌کنید. مسلما یک فرد عادی نمی‌تواند از اطلاعات کافی و درستی درباره تمام مسائل حقوقی برخوردار باشد و وجود این اشخاص بسیار می‌تواند در این زمینه موثر باشد. همانطور که می‌دانیم قوانین مختلف و بسیاری وجود دارد که ما نمی‌توانیم به تمام آن موارد اشراف داشته باشیم پس خود این موضوع نیز می‌تواند وجود همیشگی یک وکیل خانواده را در کنارمان ضروری کند. ایشان با آشنایی و تسلطی که به مباحث حقوقی و رویه قضایی دارد، به ما نسبت به تمام مسائل آگاهی می‌دهد. همچنین برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه‌های اضافی و تسریع در برخورد با مسائل حقوقی بهتر است همیشه با یک وکیل خانواده در ارتباط باشیم و از نظرات موثر آن‌ها در زندگی بهره ببریم.

 

 


جهت مشاوره حقوقی با بهترین وکیل خانواده به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید.

 

وکیل پایتختمشاهده نوشته ها

Avatar for وکیل پایتخت

وکیل پایتخت، به عنوان یکی از معتبرترین سایت های حقوقی توانسته اعتماد مردم را جذب کند و آماده پذیرش وکالت در زمینه حقوقی، کیفری، ملکی، خانواده، امورثبتی، دعاوی بین المللی، مهاجرت و..می باشد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *