4/5 - (17 امتیاز)

مشهد به عنوان یک شهر بزرگ بعد از تهران دارای آمار طلاق بالایی است و وکیل طلاق توافقی مشهد از جایگاه مهمی برخوردار می‌باشد. آمار زیاد طلاق توافقی در مشهد باعث شده که در سال‌های متوالی، درخواست وکیل طلاق توافقی در مشهد رو به افزایش بگذارد. در میان این افزایش آمار طلاق توافقی در مشهد، افراد منفعت طلب زیادی که فقط دارای عنوان وکیل هستند و آگاهی کامل از این کار را ندارند نه تنها در مورد پرونده‌های طلاق توافقی کمکی به موکلین خود نکرده اند بلکه با کارشکنی، عدم تجربه و مهارت کامل در وکالت و حق الوکاله ناعادلانه، یک مشکل بزرگ بر دوش موکلین خود گذاشته ‌اند. ما در این مقاله سعی می‌کنیم به شما در انتخاب بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد کمک کنیم.

روند انجام طلاق توافقی زمانی با سرعت و سخت‌گیری کمتری نسبت به طلاق غیربه پیش می‌رود که زوجین برای طلاق توافق کرده باشند یعنی هر دو طرف برای طلاق توافقی آماده بوده و بر سر مهریه، نفقه، حضانت فرزند و نحوه دیدار با فرزند توافق کرده و به نتیجه رسیده باشند یعنی زمانی که زوجین به آخر خط رسیده و دیگر راهی جز طلاق ندارند تصمیم به طلاق توافقی که سریعترین و کم دردسرترین راه جدایی از هم است می‌گیرند. توافقات انجام شده بین زوجین می‌تواند هم در دفترخانه و جلسه دادگاه به ثبت برسد و جنبه رسمی پیدا می‌کند و یا اگر زن وشوهر تمایل داشته باشند و کار خود را به وکیل طلاق توافقی بسپارند توافقات انجام شده را به وکیل خود شرح و توضیح دهند تا وکیل مراحل قانونی برای طلاق توافقی را به طی کند.

🥇 سطح وکیل وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ مهارت و تخصص حقوقی، ملکی، کیفری، خانواده، ثبتی،
📝 ارائه خدمات حقوقی وکالت و مشاوره حقوقی
💰 هزینه وکیل طبق وسعت و سختی کار تعیین می‌شود
✅ درصد موفقیت %96 موفقیت پرونده‌ها

✔️بهترین وکیل طلاق توافقی مشهد را با لیست 10تایی بشناسید⚖️【سال1402】

در این مقاله با فراهم کردن 10 وکیل طلاق توافقی برتر در مشهد، انتخاب وکیل را برای شما کاربران راحت‌تر کرده‌ایم تا مشکلات و سوالات دعاوی خانواده شما، به کمک وکیل طلاق توافقی متخصص و مجرب مشهد رفع شود. در ادامه اسامی 10 وکیل طلاق توافقی مشهد در زیر آمده است.

علیرضا قدیری - وکیل طلاق توافقی مشهد
علیرضا قدیری – وکیل طلاق توافقی مشهد

1) علیرضا قدیری

علیرضا قدیری، وکیل مشهد، با بیش از ۲۵سال سابقه وکالت در پرونده‌های معروف و مهم، فارغ‌التحصیل رشته حقوق از دانشگاه تهران، عضو رسمی کانون وکلای استان خراسان و رییس هیئت مدیره موسسه حقوقی نیک دادفران می‌باشد. قریب به 25سال، یعنی از ۲۴ سالگی، وکالت را آغاز نموده و به اصطلاح سرد و گرم چشیده این حرفه‌است که همین سابقه طولانی، ایشان را در زمره وکلای باتجربه و خبره مشهد قرار داده است. وکیل قدیری، یکی از بهترین وکلای خانواده مشهد، که سابقه حضور در هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان را به عنوان عضو اصلی داشته و مسئولیتهای مختلفی را در کانون وکلای مشهد به عهده داشته است، از جمله این مسیولیت‌ها و سوابق کاری ایشان در کارنامه‌شان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازرس هیأت مدیره
  • نماینده ویژه کانون وکلا در اتحادیه سراسری کانونهای وکلا ی کشور (اسکودا)
  • مسئولیت کارگروه آموزش و تحقیقات شورای پیشگیری از وقوع جرم مشهد
  • مسئولیت کمیسیون آموزش و تحقیقات کانون وکلا
  • عضویت در کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری خراسان
  • دبیر انجمن جرم شناسی منطقه شرق کشور سالهای متمادی
  • انجام فعالیتهای علمی در حوزه جزائی

از موفقیت‌های دیگر ایشان می‌توان به تربیت و سرپرستی تعداد بی‌شماری از کارآموزان وکالت و تدریس علوم حقوقی در مراکز علمی و سابقه مدیریت آموزشی در دانشگاه علمی کاربردی حقوق ثبت خراسان ذکر کرد. وکیل قدیری، به عنوان یک وکیل باتجربه، آماده ارائه خدمات وکالتی در انواع دعاوی خانواده از قبیل (انواع طلاق، طلاق از طرف مرد، طلاق به درخواست زوجه، طلاق توافقی در کمترین زمان ممکن، طلاق غیابی، ارث و میراث، مطالبه مهریه، مطالبه نفقه، استرداد جهیزیه، اجرت المثل ایام زوجیت، ملاقات و حضانت فرزند و…) می‌باشد.

برای اعطای وکالت به علیرضا قدیری وکیل خانواده مشهد، می‌توانید از طریق شماره‌ زیر با ایشان در ارتباط باشید:

  • آدرس: خراسان رضوی، مشهد، خیابان امام خمینی، مقابل سه راه دارایی، امام خمینی 28، برج اداری مرمر
  • تلفن‌همراه‌وکیل‌مشهد: 09155909549
  • حضور در دفتر با هماهنگی و تعیین وقت قبلی

 

 رضا حسینی برج - وکیل طلاق توافقی در مشهد مقدس
رضا حسینی برج – وکیل طلاق توافقی در مشهد مقدس

2) رضا حسینی برج

رضا حسینی برج، وکیل پایه یک دادگستری در شهر مشهد، دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه مشهد می‌باشد. ایشان بعد از دریافت پروانه وکالت پایه یک دادگستری در این حوزه شروع به فعالیت حرفه‌ای در دعاوی طلاق نموده است که بیش از یک دهه در حوزه وکالت در امور مربوط به وکالت تخصصی طلاق توافقی مشهد، وکالت ایرانیان مقیم خارج کشور، وکالت خارجیان مقیم در ایران، بصورت کاملاً حرفه ای عمل می‌کند.

حوزه فعالیت وکیل حسینی برج در امور خانواده عبارتست از: طلاق توافقی در مدت زمان حداقل هفت روز،  طلاق مرد در ۴۵روز، طلاق زن در ۴۵روز،  ثبت ازدواج، ثبت طلاق در ۲۰روز، مشاوره دادن به زوجین قبل از ازدواج، مشاوره قبل از طلاق، استرداد جهیزیه در مدت زمان ۳روز، مطالبه مهریه در سه روز، دریافت حکم تمکین در ۲۰روز برای زوجه، ازدواج مجدد در ۲۰روز و … و  انجام تمام امور مرتبط به طلاق و امور خانواده برای ایرانیان مقیم خارج از کشور و … . توجه داشته باشید که تمام مدت زمان‌های ذکر شده در قسمت بالا تقریبی و حداقلی می‌باشد.

ایشان با دیدگاه و رویکرد حرفه‌ای، نگرشی جدید در علم حقوق و اندیشه قضایی دارند و به صورت حرفه‌ای بیش از 3000 پرونده موفق دارند و رزومه قوی و موفق در انجام پرونده‌ها و امور وکالت و رضایت حداکثری موکلین از عملکرد ایشان نقطه عطف این وکیل دادگستری می‌باشد. این حجم از رضایت و توفیق در پرونده‌ها باعث شده که وکیل “رضا حسینی برج” یکی از بهترین وکلای طلاق توافقی در شهر مشهد شناخته شود و تبحر این وکیل زبانزد مردم گردد.

برای اعطای وکالت و مشاوره تخصصی با رضا حسینی برج، وکیل طلاق توافقی مشهد، از راه های زیر در ارتباط باشید:

  • آدرس: خراسان رضوی، مشهد، بلوار سجاد، چهارراه بهار، سجاد6(جنب پیتزا نوشین)، پلاک220، طبقه 1
  • شماره وکیل مشهد: 09156024004
  •  شماره دفتر: 05137600011
  • حضور در دفتر با هماهنگی قبلی

 

3) علی قاسمی

علی قاسمی، وکیل پایه یک دادگستری مشهد و مشاور حقوقی، دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق خصوصی بوده و در مدت بیش از 14 سال فعالیت حقوقی خود توانسته به عنوان یک وکیل طلاق توافقی مشهد و مسئولیت‌پذیر نسبت به موکلین خود شناخته شود. وکیل علی قاسمی از بدو شروع وکالت تاکنون بیش از چندین پرونده موفق در زمینه موضوعات حقوقی، کیفری، ملکی، خانواده من‌الجمله طلاق توافقی داشته و با قاطعیت می‌توان گفت بهترین فعالیت حرفه‌ای در کار وکالت را در سطح شهر مشهد داشته که در ادامه حوزه فعالیت وکیل علی قاسمی در دعاوی حقوقی، کیفری، ملکی و خانواده بیان شده است:

  1. پرونده‌های خانوادگی در مشهد به صورت تخصصی و حرفه‌ای از جمله: (ترک انفاق، مهریه، تمکین، نفقه زوجه و فرزند، اجرت المثل ایام زوجیت، طلاق توافقی، طلاق از سوی زوج یا زوجه، استرداد جهیزیه، ملاقات فرزند، الزام به ثبت ازدواج و …)
  2. امور ثبتی و شرکت‌ها، امور مرتبط با ایرانیان خارج از کشور که در ایران نیاز به وکیل دارند
  3. دعاوی در صلاحیت دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری

برای اعطای وکالت به علی قاسمی، وکیل طلاق توافقی مشهد، می‌توانید با شماره‌های زیر با ایشان در ارتباط باشید:

  • آدرس: مشهد، خراسان رضوی-مشهد- سجاد-بهارستان۲-ساختمان بهار
  • شماره تماس: ۰۹۱۵۴۲۴۳۳۵۰
  • حضور در دفتر با هماهنگی قبلی

 

4) سیده‌عاطفه مجیدی‌طهران

سیده عاطفه مجیدی طهران، وکیل پایه یک‌ دادگستری و فوق‌لیسانس حقوق بین‌الملل از دانشگاه شهید بهشتی تهران، از سال ۱۳۹۳ کار وکالت خود را در شهرهای تهران و مشهد آغاز نموده است. ایشان بعد از فارغ التحصیلی از دبیرستان نمونه دولتی مهشید مصلی نژاد (فرهنگ) با کسب رتبه ۲۲۹ کنکور سراسری کارشناسی سال ۱۳۸۵ در رشته حقوق در دانشگاه دولتی اصفهان مشغول به تحصیل شد و بلافاصله بعد از اتمام مقطع کارشناسی و پس از کسب رتبه ۲۹ کنکور سراسری کارشناسی ارشد در سال ۱۳۹۰، تحصیلات خود را در رشته حقوق بین الملل دانشگاه شهید بهشتی تهران ادامه داد. بعد از قبولی در آزمون وکالت کانون مرکز، با شرکت در آزمون اختبار جهت اخذ وکالت پایه یک دادگستری، موفق به کسب رتبه ۱ آزمون اختبار کانون وکلای دادگستری استان یزد در سال ۱۳۹۵ گردید. مسلما خانم مجیدی با چنین رزومه تحصیلی و دانش حقوقی یکی از وکلای خبره و نمونه در مشهد می‌باشد.

حوزه فعالیت وکیل مجیدی در امور حقوقی و کیفری و خانواده عبارتست از:

  1. پرونده‌های کیفری با موضوعات (کلاهبرداری، جعل و استفاده از سند مجعول، خیانت در امانت، سرقت، شرب خمر، مواد مخدر، رابطه نامشروع و زنا، فروش مال غیر و..)
  2. پرونده‌های حقوقی مانند (چک، سفته، اجرت‌المثل ایام تصرف، تخلیه و اجور معوقه، سرقفلی، الزام به تنظیم سند رسمی، ابطال و یا فسخ قراردادها و یا اسناد رسمی، دعاوی بانکی، قرارداد مشارکت در ساخت، پیش فروش آپارتمان، ابطال رای داوری و دعاوی مرتبط به ارث و …)
  3. پرونده‌های خانواده از جمله: (ترک انفاق، مهریه، تمکین، نفقه زوجه و فرزند، اجرت المثل ایام زوجیت، طلاق توافقی، طلاق از سوی زوج یا زوجه، استرداد جهیزیه، ملاقات فرزند، الزام به ثبت ازدواج و …)

درصد بالای پیروزی در دعاوی حقوقی، کیفری و خانواده و به سرانجام رساندن پرونده‌های محوله و رضایت حداکثری موکلین ایشان؛ نشانگر تبحر و تعهد بالای ایشان در امر وکالت بوده و وی را در زمره وکلای درخشان مشهد قرار میدهد. برای حضور در دفتر سیده عاطفه مجیدی طهران وکیل خوب مشهد و اعطای وکالت به ایشان، می‌توانید با شماره‌‌های زیر با ایشان در ارتباط باشید.

  • آدرس: خراسان رضوی، مشهد، بلوار احمداباد، بلوار ابوذرغفاری، نبش بلوار ابوذرغفاری 16،پلاک 160، طبقه سوم، واحد 10
  • شماره تماس: 09153787748
  • شماره تماس: 09129331647
  • حضور در دفتر با هماهنگی و تعیین وقت قبلی

مصطفی زمان زاده - وکیل طلاق توافقی مشهد
مصطفی زمان زاده – وکیل طلاق توافقی مشهد

5) مصطفی زمان‌زاده

مصطفی زمان‌زاده، وکیل پایه یک دادگستری مشهد و مشاور حقوقی، دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی از دانشگاه فردوسی مشهد، دارای 17 سال فعالیت در زمینه وکالت می‌باشد.. ایشان در این مدت ۱۷ سال فعالیت حقوقی، اجرایی و انتظامی خود توانسته به عنوان یک وکیل حرفه ای دادگستری مسئولیت پذیر، متخصص و متعهد در شهر مشهد و نیشابور، سایر شهرهای استان خراسان رضوی نسبت به موکلین شناخته شود. وکیل زمان‌زاده، به همراه تیمی مجرب و زبده با همکاری دیگر وکلای نخبه (اساتید دانشگاه، قضات و افسران بازنشسته و..) در عرصه‌های دعاوی مختلف حقوقی و تخصصی از ابتدای آغار حرفه شریف وکالت تاکنون، پرونده‌های متعددی را با موفقیت و رضایت موکلین به نتیجه رسانده‌اند.

حوزه فعالیت وکیل زمان‌زاده در دعاوی حقوقی، کیفری، ملکی و خانواده عبارتست از:
  1. پرونده‌های حقوقی من الجمله: (چک، سفته، اجرت‌المثل ایام تصرف، تخلیه و اجور معوقه، سرقفلی، الزام به تنظیم سند رسمی، ابطال و یا فسخ قراردادها و یا اسناد رسمی، دعاوی بانکی، قرارداد مشارکت در ساخت، پیش فروش آپارتمان، ابطال رای داوری و دعاوی مرتبط به ارث و …)
  2. پرونده‌های کیفری با موضوعات (قتل، موادمخدر،کلاهبرداری، جعل و استفاده از سند مجعول، آدم ربایی، جرایم اقتصادی، خیانت در امانت، سرقت، شرب خمر، مواد مخدر، رابطه نامشروع و زنا، فروش مال غیر و..)
  3. پرونده‌های ملکی مانند: (الزام به تنظیم سند رسمی، الزام به تحویل ملک، الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی، ابطال قرارداد، خلع ید، رفع تصرف عدوانی، فروش ملک مشاع، تخلیه ملک تجاری، دعوای تعدیل اجاره بها و …)
  4. پرونده‌های خانواده از جمله: (ترک انفاق، مهریه، تمکین، نفقه زوجه و فرزند، اجرت المثل ایام زوجیت، طلاق توافقی، طلاق از سوی زوج یا زوجه، استرداد جهیزیه، ملاقات فرزند، الزام به ثبت ازدواج و …)

برای اعطای وکالت به مصطفی زمان‌زاده یکی از وکلای خبره، می‌توانید با شماره‌ زیر با ایشان در ارتباط باشید:

  • آدرس دفتر: خراسان رضوی، مشهد، بلوارسجاد، چهارراه بزرگمهر، مجتمع افرا، طبقه4، واحد404
  • شماره تماس وکیل: 09155976367 
  • حضور در دفتر با هماهنگی و رزرو وقت قبلی

 

6) بهجت کبیری

وکیل پایه یک دادگستری و عضو رسمی کانون وکلای خراسان رضوی،کارشناس فقه و حقوق مبانی اسلامی از دانشگاه مشهد با سابقه 11 ساله خویش براساس تجربه، پشتکار، فن بیان شیوا و رسا، آگاهی کامل نسبت به قانون و برخورد مناسب خود توانسته در بین وکلای برتر مشهد جای بگیرد. اعسار، وکیل خانواده، قصاص، حدود، جرایم علیه اخلاق و عفت عمومی، تعزیرات و مجازات های بازدارنده، اسناد رسمی و تجاری و… پرونده‌های زیادی داشته که توانسته به نتیجه دلخواه موکل برساند. مشاوره حضوری، مشاوره غیر حضوری، اخذ پرونده و قراردادها از جمله خدمات این وکیل مشهد برای همشهریان خویش است.

  • آدرس: خراسان رضوی، مشهد، طرقبه، خیابان صاحب الزمان، پاساژ اوقاف، واحد۳
  • شماره وکیل: 09155240465

 

7) حبيب اله حذيفي

وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، عضو رسمي كانون وكلاي دادگستري استان خراسان رضوي، مخل اشتغال پروانه مشهد، ليسانس حقوق قضائي ، مدرس دانشگاه علمي فناوري در درس حقوق ورزشي، داراي سابقه وكالت از سال 87، رئيس اداره حقوقي اداره كل ورزش و جوانان به مدت 12 سال، وكيل اداره كل راه و شهرسازي استان خراسان رضوي به مدت 4 سال از سوابق درخشان این وکیل با تجربه در مشهد است. حذیفی دارای چند صد پرونده در زمینه‌های مختلف کیفری، حقوقی و خانواده می‌باشد که رسیدگی به دعاوی مربوط به خانواده از جمله استرداد جهیزیه، نفقه، طلاق توافقی، حذف نام همسر از شناسنامه از مهم‌ترین پرونده‌های کاری وی در زمینه وکالت است که توانسته در مدت 13 سال سابقه به عنوان یکی از بهترین وکیل‌های مشهد شناخته شود.

  • آدرس: خراسان رضوی، مشهد، مدرس ،8 ساختمان 121، طبقه سوم
  • شماره تماس: 09153130520

 

8) سیدرضاجلالیان

وکیل در امور بانکی،امورحسبی،خانواده،ملکی،اداره کار و قراردادهای بین المللی، وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، دارای مدرک کارشناسی فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه آزاد واحد مشهد، کارشناس ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه آزاد واحد نیشابورو دارای پروانه وکالت به شماره 8323 می‌باشد. وکیل شرکت چشمه نوشان(عالیس) خراسان، وکیل موسسه مالی و اعتباری بنیاد(بانک سینا)، وكيل و مشاور حقوقي بانک کشاورزی، وكيل و مشاور حقوقي بانک صادرات و وکیل موسسه مالی و اعتباری کاسپین، وکیل تعاونی اعتباری الزهرا از سوابق کاری جلالیان در مدت 6 ساله وکالتش می‌باشد.

  • آدرس: خراسان رضوی، مشهد، قاسم آباد، اندیشه 4، پلاک 18، طبقه چهارم، واحد 7
  • شماره وکیل: 09151050241

 

9) مهدی بهرامیه

با 18 سال سابقه فعال در زمینه‌های حقوقی اسناد رسمی و تجاری، اعسار ، تعزیرات و مجازات های بازدارنده، جرایم علیه اخلاق و عفت عمومی ،حدود، خانواده توانسته خود را در بین بهترین‌های مشهد قرار دهد. وکیل پایه یک دادگستری مشهد و مشاور حقوقی، کارشناس حقوق از دانشگاه شیراز، مشاور و وکیل شرکت صنایع کاغذی خراسان گلریز، مشاور و وکیل شرکت الکترواستیل از سوابق کاری این وکیل خوش برخورد و با سابقه است. از نظر وکیل بهرامیه میتوان به پرونده‌های خانواده به عنوان یک پرونده حقوقی معمول نگاه کرد چرا که عدم برقراری صلح ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری را به فرزندان مشترک و حتی خود طرفین وارد نماید حضانت فرزند، استرداد جهیزیه، طلاق توافقی، طلاق غیابی، از جمله پرونده‌های قبول شده توسط این وکیل مشهد است.

  • آدرس: خراسان رضوی، مشهد، احمد اباد، ابتدای بلوار ملاصدراف ساختمان صدراف طبقه 4 ،واحد 401
  • شماره تماس: 09155194568

 

10)صالح کاوری

صالح کاوری، وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، آخرین مدرک تحصیلی وی کارشناسی حقوق قضائی، دارای سابقه پروانه وکالت به شماره 881 است. دعاوی خانواده و هویت قانونی شامل دعاوی خانواده، دعاوی ارث و میراث، دعاوی ثبت احوال، سرپرست و قیم، دعاوی مالی، تجاری، قراردادها شامل چک، داوری، قراردادها، مناقصات از جمله پرونده‌های انجام شده توسط آقای کاوری است که عمده آنها مربوط به طلق توافقی، درخواست طلاق از سوی مرد، حذف نام همسر از شناسنامه و سایر دعاوی مربوط به خانواده است.

  • آدرس: خراسان رضوی، مشهد، بلوار فلسطین، خیابان سناباد، بین سناباد 58 و 60، پلاک 802، طبقه1
  • شماره وکیل: 09153139600

 

10) سید علیرضا رضوی سطونی

سید علیرضا رضوی سطوتی، وکیل پایه یک دادگستری مشهد و مشاورحقوقی، دارای پروانه وکالت به شماره وکالت 638 از کانون وکلای مشهد می‌باشد. رضوی دارای سابقه درخشانی در زمینه پرونده‌های مربوط به دعاویی خانواده مثل مهریه، نفقه، حضانت فرزند، طلاق و طلاق توافقی می‌باشد که با نشان دادن راهکار مناسب به موکلین باعث رضایت ایشان از کار وکالت خود شده است.

  • آدرس: خراسان رضوی، مشهد، بلوار وکیل آباد ۴۳، خیابان صدف، بین صدف ۲ و۴،پلاک ۱۲
  • شماره تماس: 09151024816

 

امیدواریم با این لیست 10تایی از بهترین وکیل طلاق توافقی مشهد توانسته باشیم به شما در امر انتخاب وکلای طلاق توافقی برتر مشهد کمک کرده باشیم. اگر شما با هر کدام از وکلای این لیست همکاری و پرونده داشته‌اید حتما نظرات خود را در مورد نحوه کارشان برای ما بنویسید.

 

طلاق توافقی در مشهد چقدر زمان می‌برد ؟

براساس تغییراتی که در مسیر طلاق توافقی فوری وجود دارد اگر زوجین تصمیم گرفته باشند تا شخصا اقدام به طلاق توافقی نمایند در ابتدا باید در سایت طلاق ثبت نام کرده و پس از آن در طی یک بازه زمانی که حداقل ۴۵ روز به طول می انجامد مشاوره خود را در 5 جلسه انجام داده و پس از طی مراحل مشاوره و تکمیل جلسات آن، پرونده به دفتر خدمات الکترونیک قضایی ارجاع و زوجین با حضور در این دفتر دادخواست خود را ثبت و به دادگاه مرجوع می‌کنند و سپس دادگاه با تعیین وقت قبلی و تشکیل جلسه و با درخواست زوجین گواهی عدم امکان سازش صادر می‌کند و پس از قطعیت رای دادگاه، بنا به درخواست زوجین به دفترخانه رسمی طلاق مراجعه می‌کنند تا خطبه طلاق جاری شود. گواهی صادر شده از سوی دادگاه به مدت 3 ماه اعتبار دارد و اگر در مدت زمان طلاق توافقی تعیین شده زن وشوهر برای اجرای صیغه طلاق به دفتر رسمی طلاق مراجعه نکنند در این صورت گواهی عدم سازش باطل شده و دوباره باید پروسه طلاق توافقی را طی کنند.

|

مزیت حضور وکیل طلاق توافقی مشهد در کنار شما

در طلاق توافقی با حضور وکیل پایه یک دادگستری دیگر نیازی به حضور زوجین در جلسات دادگاه نیست. صیغه طلاق توافقی با حضور وکیل و عدم حضور زوجین می‌تواند خوانده شود. بعضی از زوجین در مراحل طلاق توافقی چه در دادگاه و چه در جلسات مشاوره تمایلی برای حضور ندارند و یا دوست ندارند که باهم رو به  رو شوند و یا امکان دارد که زوجه حق طلاق داشته باشد که در این صورت زوجین با دادن وکالت به وکیل حرفه ای و کار کشته که کار تخصصی وی طلاق توافقی است می‌توانند نه در جلسات دادگاه و نه در جلسات مشاوره شرکت کنند و وکیل منتخب به جای آنها تمامی مراحل را طی خواهد کرد. یکی دیگر از مزیت های طلاق توافقی و مهم‌ترین مزیت آن، کم هزینه بودن طلاق توافقی است چون بر اثر توافقات انجام شده بین زوجین دادخواست های مکرر تنظیم نمی‌شود یعنی نیاز به ثبت چندین دادخواست در دادگاه نیست و وکیل یا توجه به توافقات انجام شده بین زوجین اقدام به ثبت یک دادخواست می‌کند.

برخی از مردم به دلیل شغل، شخصیت اجتماعی خویش و برخی موارد دیگر مایل به دیده شدن و حضور در مجامع دادگاهی نیستند چون حاضر نیستند با افراد آشنا در دادگاه خانواده رو به رو شوند و از این موضوع ترس و وهم دارند برای کارهای طلاق خود وکیل طلاق را انتخاب می‌کنند تا تمام مراحل طلاق و حضور در جلسات مشاوره و دادگاه توسط وکیل انجام شود. همچنین حضور وکیل به جای زوجین باعث کاهش تنش بین زوجین و یا خانواده های آنها می‌شود چون به دلیل وجود اختلافات بین زوجین برخی تمایل به رو به رو شدن باهم ندارند.

پروسه زمانی طلاق توافقی با حضور وکیل بسیار کم است و معمولا بین 15 الی 25 روز کاری می‌باشد که این زمان برای برخی از زوجین بسیار پراهمیت است چون می‌خواهند سریعا از بستگی بین هم راحت شده و زودتر از هم جدا شوند. حضور یک وکیل خبره و کار بلد در کنار زوجین، از انجام توافقات نادرست و اشتباه که بعدا باعث نارضایتی یکی از طرفین یا هر دوری آنها می‌شود جلوگیری می‌کند و راهکار درست را به زوجین نشان می‌دهد. البته ناگفته نماند که در طلاق توافقی یک وکیل نمی‌تواند وکالت هر دو زوج را قبول کند و زوجین باید وکلای جداگانه انتخاب کنند.

یلدا مرادخانیمشاهده نوشته ها

Avatar for یلدا مرادخانی

من نویسنده مسائل حقوقی تحت وب هستم. حدود 3 سالی است که در کار تولید محتوا برای وکالت هستم و کار من تولید محتوا یونیک و در عین حال موثر برای سایت وکیل پایتخت است. اگر در مقاله های من پاسخ سوالتان را گرفته اید لطفا نظرتان را درباره اش در قسمت دیدگاه بیان کنید یا اگر سوالی دارید از ما بپرسید.!

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *