5/5 - (6 امتیاز)

طلاق توافقی با وکیل چقدر زمان میبرد؟ مدت زمان طلاق توافقی تماما به تخصص و تجربه وکیل پایه یک دادگستری، زمان مطرح کردن دادخواست و منش مجتمع قضایی بستگی دارد. به طور معمول طلاق توافقی بدون حضور وکیل 45 الی 90 روز زمان میبرد و این مدت زمان بین شهرهای مختلف ایران متفاوت است. رویه رسیدگی به پرونده هر دادگاه خانواده و هر شعبه در یک شهر نیز فرق دارد و هر شعبه‌ای که دادخواست طلاق توافقی به آن ارجاع می‌شود با توجه به سلیقه قاضی خانواده مدت زمان مربوط به خود دارد، از این رو نمی‌توان زمان قطعی را پیش‌بینی کرد؟ در پاسخ به این سؤال که طلاق توافقی چقدر زمان میبرد؟ باید بدانید که از 25 هر ماه تا اول ماه بعدی، هیچگونه دادخواستی حتی دادخواست طلاق توافقی ثبت نمی‌شود؛ هر شعبه دادگستری بایستی آمار خود را ثبت کند و پرونده جدید ارجاع نمی‌شود. اگر شما دادخواست طلاق توافقی را در این 5 روز آخر ماه ثبت کنید پروسه پرونده شما طولانی خواهد بود.

 

طلاق توافقی با وکیل چقدر زمان میبرد؟

در خصوص مدت زمان طلاق توافقی با وکیل طلاق توافقی نکته حائز اهمیت این است که یک وکیل با تجربه می‌تواند با در نظر گرفتن موارد بالا، این مدت زمان را به 3 الی 10 روز کاری کاهش دهد. اگر زوجین بر سر مسائل حقوقی خود از قبیل مطالبه مهریه، مطالبه نفقه، حضانت فرزند، اجرت المثل ایام زندگی مشترک، استرداد جهیزیه و لوازم منزل؛ علی‌الخصوص بر سر مقدار مهریه… به توافقی رسیده باشند؛ وکیل طلاق در مدت مذکوره می‌توانند گواهی عدم سازش را دریافت و برای ثبت طلاق توافقی به دفاتر طلاق ارجاع دهند.

دوندگی در راهروهای دادگاه می‌تواند خسته‌کننده و طاقت‌فرسا باشد، بنابراین با داشتن وکیل طلاق دیگر نیازی به حضور زوجین در جلسات دادگاه و حتی جلسات مشاوره اجباری نیست. شرایط طلاق توافقی با وکیل خانواده به این صورت است که زوجین در دفتر حقوقی ما حاضر می‌شوند و توافقنامه طلاق با جزئیات دقیق نگارش و به امضای طرفین می‌رسد. از طرف زوجین به وکلای ما وکالت داده می‌شود؛ از فردای اعطای وکالت و بدون فوت وقت دادخواست طلاق توافقی توسط شخص وکیل پایه یک دادگستری (نه لزوما توسط کارآموز) ارجاع  می‌شود.

مسلما وکیل پایه یک دادگستری بخاطر تجربه کاری، دقیقا اطلاع دارد که کدام قاضی و با چه منشی به پرونده‌های طلاق توافقی رسیدگی می‌کند و براساس مدت زمان طی شده در قرارداد، مجتمع قضایی را برای ثبت دادخواست انتخاب می‌کند. تا در زمان کمتری گواهی عدم سازش خود صادر شود. علت مهم بودن این قضیه، بر این اساس است که بعضی قضات وقت رسیدگی مشخص کرده و با تعیین وقت زوجین یا وکلای آن‌ها را برای رسیدگی دعوت می‌کنند و بعضی از دادگاه‌ها نیز در وقت فوق‌العاده و در مدت زمان کمتری به پرونده رسیدگی و رای صادر می‌کنند.

 


 

جهت مشاوره حقوقی با وکیل پایتخت و رزرو مشاوره حضوری با شماره وکیل پایه یک دادگستری 09125370071 تماس گرفته یا به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید.

 

وکیل پایتختمشاهده نوشته ها

Avatar for وکیل پایتخت

وکیل پایتخت، به عنوان یکی از معتبرترین سایت های حقوقی توانسته اعتماد مردم را جذب کند و آماده پذیرش وکالت در زمینه حقوقی، کیفری، ملکی، خانواده، امورثبتی، دعاوی بین المللی، مهاجرت و..می باشد.

2 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *