5/5 - (2 امتیاز)

زن و مرد مدتی پس از ازدواج بنا به دلایل زندگی مشترک خواستار جدایی می‌شوند آن دو باید نسبت به مواردی تفاهم و توافق کنند و به طور کلی با مراجعه به دادگاه خانواده دادخواست طلاق توافقی ارسال کنند. و دادگاه با توجه به توافق این دو در مواردی مانند مهریه، حضانت فرزندان رای صادر کند.

مهریه در طلاق توافقی

اکثریت مردم در طلاق توافقی این گونه تصور می‌کنند که گرفتن مهریه اجباری می‌باشد ولی این مورد طلاق‌ها به این معنی نیست که تمام مهریه بخشیده شود. به این صورت که زن و مرد (زوجین) قبل از دادخواست باهم توافق کرده باشند که چه میزان توافق صورت بگیرد و بعد از آن طلاق صورت گیرد. مثلا در برخی موارد ممکن است مهریه نسبت به میزان دارایی که مرد دارد، گرفته شود و همچنین در چگونگی پرداخت آن هم می‌توانند توافق کنند.

چگونه دادخواست طلاق توافقی تنظیم کنیم؟

 اول از همه زمانی که زوجین به توافقات خودشان در مورد طلاق توافقی رسیدند نیاز دارند که قبل از هر اقدامی دادخواست طلاق توافقی توسط وکیل طلاق توافقی تنظیم نمایند، به دلیل آن که برای اجرای صیغه‌ی طلاق و ثبت آن به صورت رسمی باید دادخواست خود را در دفاتر خدمات الکتریکی قضایی ثبت کنند و پس از رسیدگی آن در دادگاه خانواده، رای که توسط قاضی صادر شده را (گواهی عدم سازش) دریافت کنند و پس از آن به اجرای صیقه‌ی طلاق بروند.

همچنین در این راستا نکاتی قابل توجهی وجود دارد که باید به آن ها بپردازیم :

دادخواستی که می‌خواهیم برای طلاق توافقی تنظیم کنیم باید به صورت تایپ شده، و با مشورت وکیل خانواده کامل و دقیق تمامی موارد نیاز آن ذکر شده باشد. و همچنین این دادخواستی که تنظیم شده است برای طلاق در مرحله ی اول باید برای ثبت آن به دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی ارسال شده تا ثبت گردد. زمانی که نامه‌ی عدم سازش زوجین صادر شد بعد از تاریخ صدور آنان می‌توانند به دفاتر طلاق و ازدواج مراجعه کنند و درخواست اجرای صیغه‌ی طلاق و ثبت آن کنند. اگر زمان اعتبار گواهی گذشته شود، گواهی فاقد اعتبار می‌شود و دفاتر خدمات طلاق مراحل انجام طلاق را انجام نمی‌دهند. در صورتی که این دادخواست ارسال شده و یکی از طرفین اظهار ندامت کند می‌توانند با پیگیری نکردن یکی از طرفین طلاق صورت نگیرد و پرونده بسته شود.
از موارد خیلی مهم که در این گونه طلاق‌ها صورت می‌گیرد، امور مالی و غیر مالی می‌باشد که اعم از اجرت‌المثل، مهریه، نفقه و در صورت داشتن فرزند حضانت آن‌ها به چه کسی سپرده شود همچنین ملاقات فرزندان چگونه باشد و مواردی در این خصوص باید صورت گیرد.

 ما برای درک بهتر نوشتن این دادخواست برای شما مثالی آورده‌ایم (البته این یک مثال می‌باشد ولی شما می‌توانید با جزئیات بیشتر که بنظرتان می‌آید و لازم هست را ذکر کنید):

دادخواست-طلاق-توافقی

 

 


جهت مشاوره حقوقی با وکیـل پایتـخت به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید.

 

وکیل پایتختمشاهده نوشته ها

Avatar for وکیل پایتخت

وکیل پایتخت، به عنوان یکی از معتبرترین سایت های حقوقی توانسته اعتماد مردم را جذب کند و آماده پذیرش وکالت در زمینه حقوقی، کیفری، ملکی، خانواده، امورثبتی، دعاوی بین المللی، مهاجرت و..می باشد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *